יום שני, 7 בספטמבר 2015

4 הרגלים לחיסכון באנרגיה שיפחיתו את חשבון החשמל שלכם

חיסכון באנרגיה מוזיל את חשבון החשמל שלכם, וכמו כן, זה שומר על הסביבה שלכם מנזק סביבתי. הדרך הפשוטה ביותר לחסוך בכסף היא לפתח הרגלי חיסכון באנרגיה (חיסכון באנרגיה = חיסכון בכסף). הרגלים אלה עשויים להיראות מינוריים, אך הם יורגשו בטווח הארוך.

הרגל קירור הבית. המזגנים שלכם צורכים את רוב האנרגיה, והם האחראים למספרים הגדולים של חשבון החשמל. על מנת לצמצם את צריכת האנרגיה ולחולל מהפך בחשבון החשמל אתם צריכים להשתמש במזגנים בחוכמה.
ראשית, שמרו על דלתות/חלונות ופתחים אחרים סגורים כדי לקרר את החלל מהר יותר. שנית, רצוי להתקין מתג חכם - מעין טיימר למשך השימוש במזגן. מתג זה ניתן לתכנות: להפעלה/כיבוי המזגן בזמן מסוים.
הרגלים מוצרי חשמל/אלקטרוניקה פעילים. אל תשכחו לכבות את הטלוויזיות, מערכות סטריאו, מיקרוגלים והתקנים חשמליים שאינם בשימוש. התקנים אלה צורכים חשמל גם במצב המתנה. אל תשכחו לכבות את האורות והמאווררים כשאתם לא בבית. קבעו לכם מנהג שאתם מכבים את הנורות והמאוורר כשאתם האחרונים שיוצאים מן החדר.
הרגלי מים. עשו לכם הרגל לא לבזבז מים ולא לשמור מים. זה בהחלט עשוי להפחית את חשבונות המים הדו-חודשיים שלכם. מספר טיפים לחיסכון במים: לא להשאיר את הברז פתוח בזמן צחצוח שיניים (הרגל נפוץ). אל תשמשו באסלה כפח אפשה - לא לזרוק שם בדלי סיגריות, או מטלית מלוכלכת. כל לחיצה על ידית "הורדת המים" מבזבזת ליטרים של מים.
כבו את המים כאשר אתם מסבנים את הגוף במקלחת. ואת הפירות והירקות שקניתם יש לשטוף בסיר עם מים נקיים ולא תחת ברז פתוח.
הרגלי בישול. לפניכם הנחיות לבישול חכם. הפכו אותם להרגלים ותראו את השינוי בחשבונות החשמל. כסו את המזון בזמן החימום, בדרך זו המזון יתבשל מהר יותר ויחסוך הרבה חשמל. בזמן הבישול זכרו להתאים בין גודל כלי האפייה לגודל המנה, זאת אומרת, אם תבשלו מנה גדולה על מחבת גדולה ותשמשו במבער הגז הקטן הבישול יארך - ותבזבזו יותר אנרגיית גז. הכינו מבעוד מועד את כל המרכיבים לבישול. מרכיבים כמו ירקות קצוצים, תבלינים ועזרי בישול צריכים להיות מוכנים על השיש עוד לפני הבערת הגז. הרי בלי לשים לב, רובנו שומרים על המחבתות על אש נמוכה, ולאחר מכן מתחילים לאסוף את חומרי הבישול. אל תבשלו דברים קפואים ישר מהמקרר, במקום זאת הפשירו אותם יירדו לטמפרטורת החדר. ורק לאחר מכן בשלו אותם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה