יום ראשון, 6 בספטמבר 2015

נזקים של צפייה ממושכת בטלוויזיה

האם אתם מודאגים לגבי זמן הבילוי של ילדיכם בצפייה בטלוויזיה, בסרטים, במשחק עם הסמארט-פון או קונסולת משחקי וידאו ?

אל עף שזמן מסך יכול להיות חינוכי, קל ללכת לאיבוד. אני ממליץ לכם לקרוא את המדריך הזה על ילדים וטלוויזיה. מדריך שיעזור לכם לשמור על זמן המסך של הילד

ההשפעות של צפייה ממשוכת במסך

האקדמיה האמריקאית לרפואת הילדים לא מעודדת שימוש בכלי תקשורת על ידי ילדים מתחת לגיל שנתיים, וממליצה להגביל את זמן המסך של ילדים גדולים יותר לזמן שלא יעלה על בין שעה לשעתיים ביום. צפייה מוגברת במסך נקשרת ל:

השמנת יתר. ככל שהילד צופה יותר בטלוויזיה זה מגדיל סיכוי שלו או שלה לסבול מעודף משקל. מה גם שהעובדה שיש טלוויזיה בחדר השינה שלו מגדילה את הסיכוי הזה. ילדים גם יכולים לפתח תיאבון לג'אנק פוד שמופיע בפרסומות בטלוויזיה, וכמו כן לזלול בעת הצפייה.
שינה לא סדירה. ככל שילדים צופים יותר בטלוויזיה סביר להניח שהם יסבלו מבעיות שינה וקושי להירדם או שלוח זמני השינה שלהם ישתבש ולא יהיה סדיר. חוסר שינה גורם לעייפות ולנשנוש חטיפים בצורה מוגברת.
בעיות התנהגות. תלמידי בתי ספר יסודיים שמבלים יותר משעתיים ביום בצפייה בטלוויזיה או בשימוש במחשב נוטים יותר לבעיות רגשיות וחברתיות. חשיפה למשחקי וידאו קשורה גם  לסיכון מוגבר לבעיות קשב אצל ילדים. צפייה יתרה בטלוויזיה בגיל 4 מקושרת למקרי הצקה בגילאי 6 עד 11.
ביצועים אקדמיים פגומים. תלמידי בתי ספר יסודיים שיש להם טלוויזיות בחדרי השינה שלהם נוטים לקהל ציונים נמוכים יותר במבחנים מאשר אלה שאין להם טלוויזיות בחדרים.
אלימות. יותר מדי חשיפה לאלימות באמצעי תקשורת ובעיקר בטלוויזיה - יכולה להפחית את הרגישות אצל הילדים. כתוצאה מכך, ילדים יכולים לחשוב שהתנהגות אלימה היא נורמטיבית ופותרת בעיות.
פחות זמן למשחק. זמן מסך מוגזם משאיר פחות זמן למשחק פעיל, יצירתי.

בכתבה הבאה אני אספר לכם כיצד להגביל את זמן צפייה בטלוויזיה אצל ילדים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה