יום שני, 7 בספטמבר 2015

כיצד להיות שותף פעיל בצפייה עם הילדים

כאשר הילד שלכם צופה בטלויזיה, השתדלו לעשות זאת מרתק ככל האפשר:

תכננו במה הילד יצפה. במקום לזפזף בין ערוצים ולחפש קטעי וידאו איכותיים, תשקלו להשתמש בבקרת הורים של שירות הממירים ובמחשב. בחנו את הסרטונים והאפליקציות לפני שאתם מאפשרים לילדיכם לגשת אליהם.
"שימו עין" על הילד. מתי שזה אפשרי, צפו בתכניות יחד עם הילד, ושוחחו על מה שאתם צופים, כמו ערכי המשפחה, אלימות או שימוש בסמים. אןם אתם נתקלים למשל במודעה שמפרסמת ג'אנק פוד, הסבירו לילד ש"אם זה מופיע בטלוויזיה - כנראה זה לא טוב בשבילך".
הקליטו תכניות, וצפו בהם מאוחר יותר. פעולה זאת תאפשר לכם להריץ פרסומות של צעצועים, ג'אנק פוד ומוצרים אחרים. כשאתם צופים בשידור חי, השתמשו בכפתור ה-MUTE (השתקה) בזמן תשדירי הפרסומות. בן אדם חכם אמר לי פעם: "פרסומות מנסות למכור לך דברים שאתה לא צריך בכסף שאין לך".
עודדו את הילד לצפייה פעילה מול המסך. תבחנו את הילד אם הוא יכול לעשות מתיחות תוך כדי הצפייה. ערכו תחרות בין ילדיכם - מי יכול לקפוץ יותר פעמים בזמן הפסקת הפרסומות. בחרו במשחק וידאו שמעודד פעילות, כמו משחקי הספורט בקונסולה WII.

ברור שזה לא קל להתחיל להגביל את זמן הצפייה במסך של ילדיכם, אבל זה שווה את המאמץ. זכרו שתוכלו להשיג את המטרות האלו על ידי חקיקית חוקים חדשים בבית. אם תתמידו, ותבצעו שינויים קטנים בשגרה של הילד תוכלו להוריד את הרביצה שלו מול המסך, וכמובן את ההשפעות השליליות של צפייה ממושכת ולא מבוקרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה