יום שני, 7 בספטמבר 2015

הבעיות הנפוצות ביותר בטלוויזיות CRT ("הטלויזיות השמנות")

טלויזיות שפופרת קרן קתודית (הטלויזיות השמנות משנות ה- 80' - 90') ירדו בפופולריות עם כניסתם של המסכים גדולים, הדקים והשטוחים מסוג LCD או LED, טלויזיות שנמצאות כיום כמעט בכל בית. אך עם זאת, צרכנים רבים עדיין מחזיקים בטלויזיות CRT והם מרוצים מהם. אבל בעיות רבות באיכות התמונה, בצע, בבהירות ובאיכות הצליל מאפיינות את הטלוויזיות הללו. לפעמים תיקון בעיות אלה יכול להיות יקר יותר מעלות מסך טלויזיה חדש.

הנה כמה בעיות בטלוויזיות CRT והאבחנה שלהם.

הטלוויזיה לא מראה תמונה. בעיה נפוצה מאוד במסכים כאלה. אם אתם עומדים בפני בעיה כזאת בדקו ראשית את הדברים הברורים. כלומר, אם הטלוויזיה שלכם מחוברת כראוי לספק הכוח או לשקע החשמל. אם זה מחובר כראוי, בדקו את הגדרות התצוגה, למשל: בהירות, חדות, ניגודיות. אם ההגדרות האלה בסדר יכולה להיות בעיה בכבל הוידאו או בחומרה. אם אפ פעולה לא שינתה את המצב, כנראה זה הזמן להתקשר לטכנאי טלויזיה מקצועי.
תמונה לא ברורה או תמונה מעוותת. גם זאת בעיה נפוצה מאוד בטלויזיות שפופרת.זה בדרך כלל קורה בגלל כישלון במעגל פנימי שנקרא "מעגל ההתכנסות". במעגל זה יש שבבי התכנסות, וכשאר הם מתקלקלים - נוצרת הבעיה של תמונה עקומה ומעוותת. לעיתים, נתחים ונגדים פגומים יכולים לגרום לעיוות. טכנאי מקצועי יכול בקלות לתקן סוג זו של תקלה.
הטלוויזיה מראה קו אופקי אחד במרכז. זה קורה פעמים רבות כשקו אופקי דק מופיע על מסך הטלוויזיה. הסיבה הסבירה שגורמת לבעיה היא סליל פגום או שרוף. סיבה נפוצה נוספת יכולה להיות קשר רופף ב- YOKE ובלוח הראשי. האופציה השלישיית יכולה להיות קבלים פגומים.
הטלוויזיה פולטת ריח רע כאשר היא מופעלת או משמיעה רעש פיצפוצים. זאת בעיה מאוד נדירה. הסיבה הבולטת היא תקלה בשפופרת קרן קתודית. רעש הפצפוצים נגרם בגלל מתח גבוה, והסיבה האפשרית לריח הרע היא  חומר בידוד שרוף. במקרה זה, התקשרו לטכנאי טלויזיה מקצועי שיתקן זאת.
צללים צבעוניים בצדדים. אם בעבר היתה לכם טלוויזיה צבעונית בוודאי נתקלתם בזמן מסוים בתופעה של צללים צבעוניים בצידי המסך (מעין כתמים אדומים בפינות). זה קורבה בעיקר בגלל נוכחותם של מכשירים מגנטים על יד הטלוויזיה. מגנט ליד הטלויזיה גורם לנזק של  "מסכת צל" (shadow mask) אשר גורם לצבעים הלא נכונים להופיע באותו אזור. מסכת צל ממוקמת מאחורי מסך הזכוכית. חשוב לזכור שמגנטים בעלי כוב רב יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך לטלוויזיה.
קול גרוע או "אין קול" בטלוויזיה. הסיבה האפשרית ביותר היא רמקולים פגומים. סיבה אחרת יכולה להיות מגבר אודיו פגום, מתח נמוך למגבר או כרטיס קול פגום. לעיתים רחוקות הבעיה יכולה להיגרם מחיווט פנימי פגום.

רוצה לתקן? פנה לרינו טנכאי הטלויזיה שלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה