יום שני, 7 בספטמבר 2015

כיצד להגביל את זמן הצפייה במסך אצל ילדים

קודם כל, אציין שזמן הצפייה של הילד בטלוויזיה יכול להיות גדול יותר ממה ששערתם. לכן ראשית עליכם לדבר עם הילד על חשיבות של הורדת זמן הצפייה בטלויזיה לטובת תנועה והתעמלות. נוסף לזאת, תגדירו לילדיכם חוקי לגבי הצפייה. לפניכם צעדים פשוטים כדי לקצר את זמן הצפייה, לדוגמה:

כיבוי טלויזיה ברקע. אם הטלויזיה מופעלת, אפילו אם זה רק ברקע זה עשוי למשוך את תשומת לב הילד, לפיכך אם אתה לא צופה פעיל בתכנית - כבה את הטלוויזיה.
הוצא את הטלוויזיה והמחשב מחדר השינה. ילדים שיש להם טלויזיה בחדר צופים יותר מאלו שאין להם אחת כזו בחדר. עליכם להשגיח על זמן המסך שהילד צופה בטלויזיה ועל האתרים שהוא גולש במחשב. כדי לעשות זאת מקמו את הטלויזיות והמחשב באזור המשותף בבית.
אל תאכלו מול הטלויזיה. אם תאפשרו לילדיכם לאכול מול הטלויזיה זה יגדיל את זמן הצפייה שלו במסך, וגם ירגיל אותו לנשנש מאכלים בהפרזה. דבר זה יכול להוביל לעלייה במשקל.
קבעו כללים במשך שבוע הלימודים. לרוב התלמידים יש זמן פנאי מוגבל במהלך שבוע הלימודים. אל תתנו לילדיכם "לבזבז" זמן זה בצפייה בטלויזיה. כמו כן, הימנעו משימוש בזמן צפייה כגמול או עונש להתנהגות הילד. זה יכול להפוך את זמן המסך בטלויזיה כחשוב בעיני הילדים.
הציעו פעילויות אחרות. במקום להסתמך על הטלויזיה כמרכז הבידור, עזרו לילדכם למצוא פעילויות אחרות כמו קריאה, משחקי ספורט, משחקי לוח או אפילו עזרה בבישול.
לשמש כדוגמה. היו מודל לחיקוי ילדיכם על ידיד הגבלת זמנכם מצפייה בטלוויזיה.
ניתוק הטלויזיה. אם זמן הצפייה בטלויזיה גורם למתח במשפחה, נתקו את הטלוויזיה, שימו בצד את הסמארט-פונים ותקדישו יום אחד בשבוע או חודש ללא מסך כשכל המשפחה מיישמת את זה.כדי למנוע צפייה כשאתם לא בבית, שימו מנעול בתקע החשמל של הטלוויזיה.

בכתבה הבאה אני אספר לכם כיצד להיות שותפים פעילים בצפייה עם הילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה